02 oktober 2006

Jobb och jobb och jobb

Vad mycket jag har jobbat senaste veckan alltså! Har nog aldrig varit med om något liknande. Jobbade 6 dagar av 7 varav en heldag, dvs 7-22 med en halvtimmes rast. Kanske inte helt optimalt, men det gick. Var helt förvirrad i slutet av dagen, blodtryck hit och dit och dropp och tabletter. Kändes inte helt patientsäkert.. Har alltså också jobbat hela helgen och det var helt ok. Jag är ansvarig för akutgruppen nu så det är mest förvirrade små damer som hoppar ur sängarna med sin nyopererade höft och undrar varför ingen kommer med frukost (när klockan är 21:00 och de borde sova).

Nåväl, idag är jag i alla fall ledig och vet verkligen inte vad jag ska göra. Har liksom inte hunnit planera in något för dagen och det känns lite småtråkigt. Har sovit 11 timmar så trött är jag ju inte direkt :) Jag får väl fortsätta på min stickning, är inne på min andra halsduk nu och det är så kul!

/Helena