06 september 2006

Husmor

Idag är jag ledig och jag känner mig verkligen som en husmor. Jag håller på att tvätta för fullt och i eftermiddag ska jag baka några olika sorters kakor och göra något storkok som ska bli matlådor. Husligt värre. Men det är ju liksom ett nödvändigt ont.

Veckan på jobbet har annars börjat bra. Har en tjej som ska gå bredvid mig nu i fyra veckor på inskolning. Blir lite stressad över hur jag ska hinna lära henne allt! Hon är väldigt trevlig i alla fall. Det gäller bara för mig att försöka släppa kontrollen lite och låta henne ta över, men det är ju så svårt. Blir liksom nervös att hon ska missa något väsentligt (inte för att jag kanske alltid har full koll, men ändå)

Ikväll kommer Frida från Huskvarna hit! Ska bli så trevligt så. Blir nog att äta kvälllsmat och kolla på Idol. Idol är ju bara så fantastiskt kul! Njuter varje minut. Det är verkligen ett sånt program som förgyller livet. Hmm.. jo faktiskt.

/Helena