23 augusti 2006

Bloggutmaning

Oj, min kära vän Julla har på sin blogg utmanat mig i ett slags bloggtest, det nappar jag såklart på. Kul!

Fyra arbeten jag haft i mitt liv:
Cafébiträde, med allt vad det innebär (disk, våffelbak, kakgräddning, servering mm)
Vårdare på gruppboende för utvecklingsstörda
Barnflicka (såå otippat)
Sjuksköterska

Fyra filmer jag kan se om och om igen:
Dum och dummare
Never been kissed
Beck-filmer
Hipp-hipp dvd:erna

Fyra låtar jag gärna hör:
Elin - Magnus Carlsson
Breakaway - Kelly Clarkson
Keep my mind on you - The masters voice
Hugger sten - Lars Winnerbäck

Fyra städer jag bott i:
Huskvarna
Bombay (under 3 månader, men ändå..)
Djursholm (i och för sig ingen stad, men i brist på annat)
Stockholm

Fyra tv-serier jag gärna ser:
Lost (kan knappt vänta tills det börjar)
När och fjärran alt. Packat och klart
Idol
Djursjukhuset (småtrevligt, trots att jag inte är speciellt djurintresserad)

Fyra ställen jag vill åka till:
Skåne (vila på bondgården i Röke)
Jönköping (gå runt i den nya lägenheten)
Värmland (till moster och kusinerna och gå med stavar i skogen)
På spa (med mamma)

Fyra webbsidor jag besöker varje dag (nästan):
www.ams.se (kollar jobb)
www.lj.se (kollar jobb)
www.stgoran.se (för att se hur många patienten som ligger på ortopedakuten)
www.hemnet.se

Fyra favoriträtter:
Stuvade makaroner och stekt falukorv
Stek med potatis, gräddsås och vinbärsgelé
Julmat
Gun-Britts kycklinggryta med en slags senapssås

Fyra ställen där jag trivs:
Vilandes / sovandes i sängen
På jobbet
Hemma med Henrik
I kök överlag

Personer jag vill träffa (just i denna stund):
Mamma (alltid lika gosigt)
Julla (gullig och så längesen vi rikigt umgicks ordentligt)
Lisa (så avkopplande och trevligt)
Lena (skojig och kan ta några tag på mina stela axlar)

Fyra personer jag vill utmana att svara på enkäten:
Henrik (pga brist på kända bloggare blir detta min enda kandidat, men nog så intressant)

/Helena