21 augusti 2006

Blöt

Ulli på språng

Jag har aldrig i hela mitt liv blivit så blöt av regn som jag blev idag när jag cyklade hem. Mitt på St Eriksbron var det som om himlen öppnade sig. Det blixtrade och åskade och fullkomligt vräkte ned! Jag kunde verkligen vrida ur kläderna när jag kom hem, för att inte tala om skorna.

Har annars haft en mycket bra dag på jobbet, har varit lite "resurs" person och hjälpt till lite här och var, alltså inte haft något större ansvar utan mest delat ut mat och bokat återbesök. Perfekt mjukstart på nya veckan.

Det börjar annars sprida sig på jobbet om min flytt och det känns onekligen lite sorgligt. Särskilt konstigt när jag än så länge inte har något nytt jobb att börja på. Tips mottaget tacksamt..

Ikväll blir det födelsedagskalas hos Ulli som fyller 26 år idag. Kul kul!

/Helena