11 juni 2007

Härlig sommardag

Hugin med sin favvo-matte Lena

Jag och Caroline fint uppställda inför gäspande häst

Jenny och Axel myser

Jag och Lena på bryggan


Nu är det riktigt varmt alltså, på gränsen till lite väl tycker jag nog. Helgen tillbringade jag mest i kylan på sjukhuset, mycket skönt. Övrig tid blev det mest vätterstranden, gött att bo mitt i stan, men ändå har så nära stranden.
Idag tog jag, Jenny, Caroline och Axel bilen och åkte på världens utflykt, nämligen till Månsarp utanför Jönköping. Där långt ute på landet var Lena med sin nya fina hästapolle, Hugin. Så kylväskor var packade med pick-nick mat och vi började osökt få lite skolresa-känsla. Stadsborna får komma ut på landet och klappa häst, med medhavd matsäck.

Efter häst-titten åkte vi till en fantastisk liten badplats där vi var helt själva, vi pick-nickade på bryggan och tog ett dopp. Blev litet kärringdopp för min del, men det var riktigt skönt!

Tog gott om bilder och tänkte "vilket bra bloggmaterial", av oklar anledning fick alla bilder en blå ton, mycket retligt, men bjuder på några ändå.

/Helena