03 juni 2007

Skånehelg

Ingemar smäller flugor
Naturfotografen Henriks verk

Gästerna på platsJessica fixar och donar inför gästernas ankomst
Köksbiträde

Då har ännu en helg passerat, en mycket trevlig sådan dessutom. Att de där rackarns helgerna alltid ska gå så fort! Helgen har i alla fall tillbringats i Skåne. Vi inledde helgen med att kolla på ett helt sjukt bra inspelat LOST avsnitt. Oj oj oj, det mest spännande avsnitt på länge.

Åter till helgen så var jag och Henrik köksbiträden hos Jessica i Markaryd. Hon hade stort 30-års öppet hus. Mycket trevligt, men jag kunde inte låta bli att muttra lite över att inte papperstallrikar användes, men det gick ju bra att diska de ca 50 vanliga tallrikarna också...hrm.. ;) God mat och mycket trevligt folk!

Idag har vi mest bara slappat på bondgården. Vi hälsade på fåren som gick i hagen och ett av fåren hade en andningsfrekvens på 160 andetag / min. Har en männsika över 30 andetag / min kan man misstänka en sepsis. Men man kanske inte ska jämföra får och människor... Detta får verkade även ha någon form av bronkit eller i alla fall rassel på lungorna. KOL kan ju också vara ett alternativ, men det får man ju oftast när man har rökt och det hade väl inte detta får gjort. Men man vet ju aldrig.

Nog om får, denna veckan jobbar jag mest kväll. Känns lite osocialt, men alltid skönt med sovmornar.

/Helena

3 Comments:

Blogger Unknown said...

Hej svejs min vän!
självklart att jag kollar in på er blogg, det var ju tack vara er jag fick för mig att starta en :-)
kommer du till sthlm snart och shoppar klänning?!? Fast...det kanske redan är gjort...
miss you lots as well.
pussar och kramar!

ps. O+L=true?!?

måndag, 04 juni, 2007  
Anonymous Anonym said...

Jajemän, det sista du skrev stämmer. Kul! Klänning redan fixad.. i Göteborg, skönt att ha det klart! Får höras snart, kan tänka mig att du har det mysigt på din lilla balkong nu. Kram Helli

måndag, 04 juni, 2007  
Anonymous Anonym said...

Hihi, tänkte det var bäst att hålla tyst om den riktiga servisen... Ni var iaf helt otroligt duktiga med att sköta köket i lördags!! Tack för hjälpen!

Jättetacksam och så glad över min blivande svägerska! Stor KRAAM
/Jessica

onsdag, 06 juni, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home