04 maj 2006

Fotboll och Dublin


Igår var jag och några kompisar och tittade på derbyt mellan Hammarby och AIK. En bra match som Hammarby vann med 2-0. Jag var neutral eftersom skåning som jag är finns självklart mitt (lilla) fotbollshjärta hos Helsingborg.

Vi stod uppe på taket på mitt jobb (gratis är alltis bäst eller hur) och där ser man nästan hela planen. Man får gissa sig till vad som händer när spelarna inte är inom synhåll.
Trots den ljumma vårkvällen blev det ganska bistert framåt slutet, så då passade vi på att kila ner i huset och ta varsin värmande kopp kaffe.
Jag brukar gå och titta när Helsingborg är uppe och möter Hammarby. Att vara bortalag på söderstadion är inte lätt. Förra året förlorade Helsingborg med 2-6, och iår med 2-4. Inte kul att vara skåning bland alla stockholmare då...

Imorgon kl 06 åker jag iväg till Dublin med jobbet. Det sägs att Irland har ca 300 regndagar under året, dock är jag övertygad om att solen kommer att stråla hela helgen där borta. Tyvärr ser det inte så värst ljust ut, det ska regna på lördag... men hoppet är det sista som överger en eller hur?

Nä nu ska jag leta upp mitt pass, för jag har väl ett giltligt pass... eller? hmm

/Henrik