02 maj 2006

Cykling som motion

Jag har precis införskaffat en ny cykel som jag är mycket nöjd med. Det är en Monark Orginal som är mörkgrön. Jag som lider av lätt färgblindhet trodde den var svart, men tydligen så var den inte det. Den främsta planen med cykelinköpet är att cykla till och från jobbet och på så sätt få lite härlig vardagsmotion.

Idag fick den dock stanna hemma pga att det regande... ehh... kan man ha det som ursäkt? Regnställ kanske vore en bra införskaffning. Dessutom hade jag ont i halsen. Men imorgon blir det nya tag. Planerar att cykla hemifrån 6:15.

Det sämsta med att jobba inom vården är dessa tidiga mornar, att börja klockan sju är ungefär en halvtimme-timme för tidigt. Imorgon tror jag det kommer bli en bra dag, de flesta av mina patienter kommer att vara på operation. Jag ska dock ha en sjuksköterskestudent nu i 6 veckor framöver, det kan ju vara en resurs när man har lärt upp henne, men innan dess kan det vara något krävande. Jag träffade henne idag och hon är ca 20 år äldre än mig och det känns ju onekligen lite märkligt. Men huvudsaken är att hon är någorlunda normal och har allmänt hyffs, det är ju alltid a och o.

/ Helena

2 Comments:

Blogger Julia said...

Lätt färgblind är onekligen en kraftig underdrift.

torsdag, 04 maj, 2006  
Blogger Helena och Henrik said...

äsch då.. grönt och svart är ju känt för att vara mycket svårt att skilja på.

torsdag, 04 maj, 2006  

Skicka en kommentar

<< Home