09 mars 2007

Vikariat

Sjukhuset i miniatyr


Har jag förrsten informerat läsare om att jag har fått en halvårs-vik på sjukhuset nu? Hur bra som helst, med tanke på att jag trivs mycket bra. Dock inte en gnutta semester i sommar, känns aningens tungt när jag tänker på det. Men men, vi bor ju i alla fall nära Vätterstranden samt har begränsad Vätterutsikt (om man hänger sig ut över balkongräcket så mycket det går och vrider sig åt vänster).
Har varit på en introduktionsdag för nyanställda idag, bra men lite seg. Till slut hörde jag bara bla bla bla bla och inte så mycket annat. Roligast var nog en brand-föresläsning med en brandmästare som pratade sån Jönköpingska så jag nog aldrig hört något liknande. Kände en viss likhet med Hipp hipps "Kajan". Han verkade tycka det var fantastiskt roligt med bränder, och upprepade "Rädda - Larma - Släck" jag vet inte hur många gånger. AT-läkare från andra ställen i Sverige förstod nog knappt vad han sa. Komiskt.
Jahopp, i helgen blir det jobb och melodifestival-tittning. Ikväll litet kalas för Henrik.
/Helena



1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Grattis ! Roligt att Du trivs så bra!

Vi får fira lite semester i Jönköping,så träffas vi där istället.

Hälsn HE

onsdag, 14 mars, 2007  

Skicka en kommentar

<< Home